top of page

Where to eat in and near Ehsal Brussel

Sinds oktober 2015 studeer ik aan de Ehsal Management School in Brussel. Hier volg ik een postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie. Al vanaf dag 1 ging ik als een echte food lover op zoek naar lekker en vers eten over de middag in de buurt van de Ehsal. Ik ben namelijk niet het type persoon die elke ochtend haar boterhammen (in West-Vlaanderen zeggen we 'stutjes' ;)) smeert en meeneemt naar school. Occasioneel neem ik wel eens een slaatje mee van de Albert Heijn, die trouwens echt aan te raden zijn! Heel goedkoop, ze staan vaak in promotie, en je hebt enorm veel keuze. Bovendien zit er vaak vanalles in, inclusief de dressing. Gemiddeld betaal je hier € 3,5 voor. In promotie kan dit zakken tot € 2,5! Bekijk hier hun volledige aanbod maaltijdsalades.

Eten in de Ehsal Management School

Ok, en nu to the point. Je hebt twee plaatsen op de Ehsal Management School zelf waar je kunt eten. De ene, daar kun je broodjes, slaatjes en panini's krijgen (naast het studentencafé). Hier staan ook twee microgolfovens als je zelf een gerecht van thuis mee hebt en wil opwarmen. Als je hier iets wil bestellen, moet je wat geduld hebben. Vaak staat er een redelijk lange rij, met een onredelijk lange wachttijd. Het systeem zit zo ineen, dat je eerst moet bestellen aan de kassa en dan moet aanschuiven rechts ervan met je kasticketje om je broodje te laten maken. Opgelet, want aan de kassa kun je enkel met je bankkaart betalen, geen cash dus! De broodjes worden à la minute gemaakt, maar o zo traag. Het personeel is niet goed op elkaar afgestemd, wat hen niet meteen een efficiënt team maakt.

Zo vroeg ik aan de kassa een meergranenbroodje, om dan (na 20 minuten lang te wachten) te horen te krijgen dat soort broodje bij te betalen is en dat ze er geen hebben vandaag. Dit werd me niet gezegd aan de kassa, noch over de meerprijs hiervan, dus ik ben wat teleurgesteld. Doordat de broodjes zo traag worden gemaakt ontstaan er vaak twee lange rijen naast elkaar (of door elkaar) wat ook behoorlijk chaotisch is (1 voor de kassa en 1 voor de broodjes). Ik testte de broodjes 'Al Capone' met italiaanse ham, rucola, mozzarella en pesto (zie foto), en 'Cheese' met brie en honing. Hoewel de broodjes zelf niet echt krokant zijn, zitten deze twee qua smaak wel goed!

Je kunt bovendien sparen voor een gratis broodje met dit kaartje, 4 to go for me!

Ook de slaatjes zijn hier wel lekker en heel goedkoop (ong € 3), én hier hoef je bovendien niet lang op te wachten. Als je warm wilt eten 's middags kun je ook gaan eten in de refter in het gebouw van de Ehsal aan de overkant. Hier kun je ook enkel met de bankkaart betalen.

Delish - mijn favoriete bagels!

Voor diegenen die het risico niet willen lopen drie kwartier op hun middagmaal te moeten wachten, zijn er in de buurt een paar aanraders! Zo heb je mijn favoriete bagels in de Delish (en the Deli er vlak naast met hun befaamde burrito's) een straat verder. Probeer in de Delish zeker eens de brie & bacon bagel (zie foto)!

Busy Bee - overheerlijke courgette soep

Belegde broodjes kun je bovendien ook rechtover het school vinden in de Busy Bee, wel met een duurder prijskaartje. Ik vind de broodjes zelf nu geen hoogvliegers, maar de dagverse soep is wel een aanrader hier! Probeer zeker eens hun overheerlijke courgette soep.

Peck 47 - gezellige unieke brunch spot!

Heb je het er voor over om 10 à 15 min te stappen voor een heerlijke brunch of lunch? Ga dan zeker naar Peck 47, een gezellige unieke brunch spot én mijn persoonlijke favoriet. Hier geniet je van zelfgemaakte gezonde sapjes in 'jars' (zie foto), so cool! en van een lekkere brunch in verschillende varianten met gepocheerde eitjes! Je kan hier ook gewoon komen lunchen en kiezen voor een ciabatta broodje of zuurdesem toast met gezonde lekkere combinaties, zoals kip/guacamole en champignon/truffel. Het personeel is hier ook heel vriendelijk, ze verstaan meestal wel geen Nederlands, maar dat is in de meeste zaken wel zo in Brussel. Merk de peterselie op die dient als tafeldecoratie (of smaakmaker); originaliteit troef bij Peck 47!

aanbevolen posts
recente posts
tags
Er zijn nog geen tags.
follow me
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • Pinterest Clean
bottom of page